Opracuj plan zdrowego stylu życia, dopasowany do Ciebie

Opracuj plan zdrowego stylu życia dopasowany do Ciebie

Różne czynniki mają wpływ na naszą kondycję, zdrowie i samopoczucie. Dieta, jakość odpoczynku, poziom stresu, ilość obowiązków, geny – to tylko niektóre z wielu elementów, które wpływają na indywidualne poczucie dobrostanu. 

Prowadzenie zdrowszego i bardziej aktywnego stylu życia to długofalowa zmiana, wymagająca codziennego zaangażowania. Zacznij stopniowo, krok po kroku, pracując po kolei nad zmianą złych przyzwyczajeń i wprowadzając jeden dobry nawyk dziennie.

Oto wskazówki, które pomogą Ci zacząć! 

Wszystko polega na równowadze

Im bardziej jesteśmy aktywni, tym ważniejsze staje się zapewnianie organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych. Obejmuje to między innymi nawadnianie i spożywanie dobrze zbilansowanych posiłków o właściwych porach. Warto prowadzić dzienniczek, w którym będziesz zapisywać wszystko, co jesz. Co tydzień przeanalizuj swoje zapiski i monitoruj swoje samopoczucie.

Traktuj sen priorytetowo

Głęboki, regenerujący sen to podstawa zdrowego i aktywnego stylu życia. Pomaga odpocząć i odzyskać siły po całym dniu zajęć. Staraj się przesypiać 6-8 godzin każdej nocy.

Zwracaj uwagę na jakość swojego snu.

Mądrze wybieraj przekąski 

Wiele przekąsek ma niską zawartość składników odżywczych i wysoką kaloryczność.

Mądrze wybieraj produkty, które zaspokoją głód między posiłkami bez zbędnych kalorii!

Przeanalizuj swój tydzień

Współczesne życie bywa stresujące. Po zakończeniu tygodnia zrób krótkie podsumowanie; zobacz, jakie obowiązki angażują Cię najbardziej, pochłaniając najwięcej czasu. Analiza pomoże Ci zidentyfikować ukryte chwile przestoju, z których wcześniej nie zdawałeś sobie sprawy. 

Podążaj w stronę swoich celów

Zalecana dzienna ilość ćwiczeń wynosi co najmniej 30 minut. Jeśli chcesz poprawić swój obecny poziom sprawności, musisz przeznaczyć na to więcej czasu. Wygospodaruj 45-60 minut dziennie na rozgrzewkę, ćwiczenia i rozciąganie po treningu. Jeśli potrzebujesz inspiracji, skorzystaj z naszych pomysłów na ćwiczenia wykonywane w domu. 

Styl życia dopasowany do Ciebie

Każdy z nas jest inny, inaczej reaguje na ćwiczenia i zmianę stylu życia. W indywidualnym planie poprawy swojego dobrostanu skup się na tym, co lubisz. Wybierz porę dnia, która odpowiada Twojemu harmonogramowi ćwiczeń. Znajdź swoje sposoby na włączenie pozytywnych nawyków do codziennych czynności.

W zgodzie z emocjami 

Nasze przekonania na własny temat mogą wpływać na poziom energii i zaangażowania oraz uzyskiwane rezultaty. Uwierz mocniej w swoje możliwości, zapisując swoje cele zdrowotne i emocje oraz codziennie wypowiadając pięć pozytywnych rzeczy na swój temat. Afirmacje pomogą Ci zachować pozytywne nastawienie do osiągania celów: nawet w te dni, gdy nie trzymasz się planu.

Nie porównuj się i nie wpadaj w desperację

To naturalne, że porównujemy się z innymi. Efekty uzyskiwane przez znajomych mogą nas motywować i zachęcać do osiągania celów, ale istnieje różnica między czerpaniem inspiracji, a poczuciem, że jesteśmy gorsi.

Pamiętaj: jesteś wyjątkową osobą, a Twoje indywidualne postępy są właśnie takie – indywidualne.